Ya Allah , kurniakanlah kepada kami daripada pasangan-pasangan hidup kami, dan zuriat-zuriat kami apa sahaja yang menyejukkan mata kami dan jadikanlah kami sebagai ikutan bagi orang-orang yang bertaqwa . amin .

Friday, 14 December 2012

Pilihan hati ^_^


Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera .

Besyukur kita sbb diberi nafas utk hidup & beribadat di muka bumi Allah . hari yg paling ira suka mmg Hari Jumaat . bukan disbbkan esoknya cuti , tp disbbkan Jumaat adalah hari utk Allah . hargai la Hari Jumaat yew kawan-kawan . pastu Hari Jumaat nie ira suka dengar ceramah, kdg2 bila byk dengar ceramah timbul keinsafan dlm diri . moga-moga perjalanan Hari Jumaat kita diredhai . 

so ira nak perkenalkan penceramah yg ira suka dengan penyampaiannya adalah : 


 Ustaz Don Daniyal
"Apabila kita redha pada sesuatu yg mengecewakan hati kita, maka percayalah Allah akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yg tidak dijangka "


Dato' Dr.Hj.Mohd. Fadzilah Kamsah


Prof.Dr.Muhaya Mohamad

"Jaga niat kita setiap hari. Tentukan kerana Allah. Jika tidak, kita tidak akan sampai pada Allah. Alangkah sia-sianya hidup kita dan alangkah sedihnya apabila sampai di padang mahsyar dan melihat akaun kita kosong kerana tidak niat kerana Allah. Walau kita berasa marah pun mesti kerana Allah. 
Audit emosi negatif kita adakah kerana Allah atau sebaliknya. Apatah lagi bagi anak-anak yang marah pada ibu bapa, renung anak kita sendiri. Setiap apa kita buat pada ibu bapa akan dibalas. Kasihan anak kita jika mereka juga tidak berakhlak pada kita dan mendapat dosa. Ramai ibu bapa muda tertipu dgn anak comel yg diberi Allah tetapi mengecilkan hati ibu bapa dan 20 tahun kemudian menangis bila anak mereka mengecilkan hati mereka. Sama kita renungkan. 
Jaga niat kita sentiasa. "

 moga-moga mereka sentiasa dapat memberi kata-kata semangat utk kita berusaha menuju ke jalan yg direhai & menjadi seorang hamba yg bertaqwa . insyallah . amin


PECAH KACA PECAH GELAS, DAH BACA HARAP BALAS {。^___^。}

7 000 comment:

abah khalisha said...

Nasihat yang berguna

Sue-Rya Qistina said...

suka dgn mereka2 ni bila bagi pandangan dan nasihat :)

azizah :) said...

minat mereka2 bila ada ceramah o kata2 motivasi dari mereka. sgt2 berkesan n meyentuh hati..

nuyui a.k.a miss YUI said...

dr haji fadzillah mmg yui suka cara dia bg ceramah.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

suka tgk 30minit ustaz don :-)

~ NANA ~ said...

suka semua! kata2 diorang sgt best..tp suka jugak ustaz azhar idrus...hihi

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

selami jiwa program dr haji fadzilah kamsah pun wani suka tengok :-)